CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

2009. szept. 30.

Angol sztárcsapat vinné a Veszprém és a Gino CF fiatal tehetségét

70 mérkőzésen 151 gól. Ez Novothny Soma finoman szólva is elismerésre méltó mutatója. Nem csoda, hogy a 15 éves labdarúgóra egy angol sztárcsapat is felfigyelt.

A Sunderland már csak arra a napra vár, amikor a Veszprém és a Gino CF fiatal játékosa betölti 16. életévét és ezzel eléri azt a kort, amellyel külföldre szerződhet. A fiatal csatárral edzés előtt beszélgettünk:

Mióta focizol?
Hatéves korom óta, óvodától kezdve járok a VFC-be, mondhatni szépen végigmentem a létrán, játszottam minden korosztályban, mindig jól éreztem magam itt Veszprémben.

15 évesen már a felnőttek között szerepelsz. Milyen érzés?
Nagyon jó érzés, nagyon köszönöm mindenkinek, hogy bizalmat szavazott nekem, remélem be tudom bizonyítani, hogy jó döntés volt, hogy a felnőtt csapatba kerültem.

Származik-e hátrányod a korodból?
Fizikálisan még van lemaradásom, ezen dolgozom is, minden nap erősítek. Egyéb hátrányát nem érzem a koromnak.

Naponta mennyi időt szánsz a futballra?
Nagyjából négy órát. Általában előbb jövök, és később megyek el edzésről, mint a többiek.

Ez önszorgalom, vagy edzői utasítás?
Mindkettő. Az edzők utasítanak, hogy edzés előtt vagy után erősítsek, viszont azt rám bízzák, hogy mennyit és hogyan teszem ezt.

Milyen eredménnyel lennél elégedett a bajnokság végén?
Szeretnénk minél előrébb végezni, a VFC-vel és a Gino-val egyaránt a bajnoki cím a cél. 

Saját teljesítményed kapcsán?
Szeretnék minél több gólt rúgni, és jól játszani.

Rúgsz annyit, mint Marosvölgyi Tamás vagy éppen Lesták Gábor?

Azt azért nem ígérem, de azon leszek, hogy utolérjem.

Ha minden jól alakul nagy változás következhet be az életedben.
Valóban, egy angol csapatnál felfigyeltek a statisztikáimra, ezért eljöttek a Győri ETO elleni mérkőzésre, ahol megnéztek. Tetszett nekik, amit láttak, megkeresték édesapámat, innen pedig maguktól mentek a dolgok: áprilisban és augusztus végén Angliába utaztam, ahol a Sunderland AFC vezetői edzéseken és felkészülési mérkőzéseken néztek meg.

Úgy tudom, sikerült elnyerned a tetszésüket.
A három felkészülési mérkőzésen három gólt szereztem, és egy gólpasszt adtam. Hajtottam, és megtettem, amit tudtam, azt mondták, hogy tetszett nekik a játékom, úgyhogy jövő márciusban visszavárnak egy hétre.

Hogy érezted magad kint?
Nagyon jól, lenyűgözött, hogy milyen profi szinten működik minden. Az angoltudásommal sajnos még akadt problémám, de nagyon segítőkészek voltak, lassabban beszéltek, vagy elmutogatták a feladatokat, ha látták, hogy nem értem.

Mennyire várod már, hogy kiköltözz?
Várom, de azért nem élem bele magam túlságosan, mert nagy csalódás lenne, ha közbejönne valami, s persze megszakad a szívem, hogy itt kell hagynom az Oli e Gino CF kiváló kollektíváját. 

Mi a vonzó számodra Angliában?
Szerintem kint nagyon sokat fejlődhetek, ott jóval többet kihozhatok magamból. Az anyagiakkal egyenlőre nem foglalkozom, a dolognak ez a része egyáltalán nem motivál.

Mi az álmod?
Bemutatkozni az angol első osztályban és a felnőtt válogatottban.

Mivel töltöd a szabadidődet?
Nagyrészt iskolában vagyok, aztán az edzés után tanulok, vagy számítógépezek.

Beleszól a klub a szombat esti bulikba?
Nem szükséges beleszólnia, nem vagyok éjszaka eljárós típus, habár a Gino-s fiúk mindig megpróbálnak elhívni egy-egy buliba. 

Egy 15 éves játékosnak talán furcsa kérdés, de mi volt eddigi pályafutásod legemlékezetesebb pillanata?
Az első bajnoki gólom a felnőtt csapatban, az, hogy az első válogatott mérkőzésem alkalmával eredményes tudtam lenni, s persze megtisztelő volt bemutatkozni az Oli e Gino csapatában is.

(Forrás: IndexVeszprem.hu) 

13 KOMMENT:

Névtelen írta...

Hát ehhez csak gratulálni lehet!
Hajrá!

Névtelen írta...

ki lehet ez a titokzatos jóakaró?

Névtelen írta...

Mindjárt indulunk focizni
GINO!

m. ambrosini írta...

soma a kirááááály!

amúgy mindenkinek szól, hogy tessék jönni teremfocira, mert irgumm-burgumm!

Névtelen írta...

Ma is lesz foci a belvárosiban 6-kor!!!
Bgy

Névtelen írta...

Ha Soma jönne kedden, akkor megfingathatnánk a "gyógyszereseket" végre. Én már gyúrok! Korábban megyek le a kocsmába és később jövök el...

Névtelen írta...

Ma is lesz foci a belvárosi tornacsarnokban,18 órától!
aki tud jöjjön!
Zoli

Névtelen írta...

Biztos, hogy lesz ma meccs térdig érő szélben??? Nekem kurvára nincs kedvem kapuba állni ilyen picsa hidegben, főleg nem egy olyan mérkőzésen, ahol tudom, hogy teletömik a hálómat... :-S
Szendi

Névtelen írta...

Már ne is haragudj Szendi, de legalább keddenként lehetne kedved kapuba állni, még 3 meccs van hátra.
Cs

Tunya írta...

De tényleg lesz meccs?
Ha lesz megyek, bár Nekem is inkább az U20at lenne kedvem nézni, dehát a Ginoért mindent.... :D:D:D
T

Névtelen írta...

hát, ha nem jöttök, biztos nem lesz. Amúgy az ablakból jelentem, a pálya játékra alkalmas, a hideg ellen pedig segít a pulcsi :)
induljatok félidőben, oszt legrosszabb esetben a SC pubban ér minket a 2. félidő... Cs

Névtelen írta...

Aztán a rendőrség pályáján ér minket a 3dik félidő... muhahaha ettől a széltől nagyon vicces lettem! Amúgy Bandi elvtárs sem jön, mert "lázas" :D, én megyek! Tolnai (sapka,sál)

Névtelen írta...

Lámpaláz az, nem Máté?
övüké, nem mátté :) Cs